Stručný přehled Bachových květů pro děti

Děti mají daleko těsnější vztah se svou intuicí a svou duší než dospělí. Nevytvořili si ještě spousty mentálních překážek, které trápí nás dospělé. Na energii z rostlin reagují velmi rychle.

Květové esence jim pomohou:

  • v situacích, kdy potřebují duševní podporu, např. strach z prvního dne ve škole, hádky s kamarádem,
  • v situacích, které je očividně už déle trápí, např. rozchod rodičů, potíže s učitelem, ztráta někoho milovaného, stesk po domově,
  • když jsou nemocné, ať už krátce nebo dlouhodobě a to jako duševní podpora.

Strašpytlíci a náladníci

Aspen (č. 2)

Pro děti, které:

  • mají nevysvětlitelné strachy
  • nechtějí spát ve tmě
  • jsou velmi citlivé
  • jsou přecitlivělé na nálady ostatních

Cherry Plum (č. 6)

Pro děti, které:

  • neobvykle vybuchují
  • zadržují své pocity
  • neumějí ovládat své pocity
  • trvale pořvávají
  • mají prudké změny nálad (i v pubertě)

Mimulus (č. 20)

Pro děti, které:

  • mají konkrétní strach z něčeho
  • mají strach z vlastního selhání
  • mají zábrany
  • rychle zčervenají

Red Chestnut (č. 25)

Pro děti, které:

  • si dělají příliš velké starosti o druhé
  • mají strach o svou rodinu
  • jsou velmi závislé na rodičích
  • neumí se zapojit do kolektivu vrstevníků
  • jsou příliš soucitné

Pomáhá uvolnit pevné pouto na domov při přechodu do školního prostředí.

Rock Rose (č. 26)

Pro děti, které:

  • mají noční můry
  • trpí návaly paniky
  • ze strachu nahlas křičí nebo hořce pláčou
  • jsou hysterické, jakmile se dostanou do stresu

Nejisté děti

Cerato (č. 5)

Pro děti, které:

  • nemají vlastní názor
  • se neustále na něco ptají
  • následují většinu
  • se drží trendů
  • zpochybňují své odpovědi
  • si nejsou jisté svým úsudkem

Gentian (č. 12)

Pro děti, které:

  • mají pesimistický postoj
  • nezvládají neúspěch
  • snadno ztrácí odvahu
  • myslí na nejhorší
  • rychle se vzdávají – nemají výdrž

Gorse (č. 13)

Pro děti, které:

  • věří, že jim nikdo nemůže pomoci
  • jsou plny beznaděje
  • nedělají nic pro to, aby zlepšily svou situaci

Hornbeam (č. 17)

Pro děti, které:

  • neumí začít s domácími úkoly
  • se neumí vzpamatovat
  • jsou ráno mrzuté a nechce se jim vstávat
  • chtějí dělat jenom to co je baví
  • nemají motivaci

Scleranthus (č. 28)

Pro děti, které:

  • jsou roztěkané
  • se neumí rozhodnout mezi několika možnostmi
  • jsou nespolehlivé
  • labilní, přeskakují z jednoho tématu k druhému

Wild Oat (č. 36)

Pro děti, které:

  • začínají pořád něco nového a rychle je přestává bavit to, co dělají
  • nevědí co se sebou
  • nevědí co chtějí
  • jsou nespokojené, frustrované
  • nemají cíl, marně hledají životní směr

Snílci, nesoustředivci, zamyšlenci. Děti, kterým chybí domov nebo chtějí mít svůj klid.

Clematis (č. 9)

Pro děti, které:

  • ve škole spí
  • žijí ve světě snů
  • jsou často duchem nepřítomny
  • jsou nepozorné

Chestnut Bud (č. 7)

Pro děti, které:

  • vzdorují při učení
  • mají potíže se soustředěním
  • opakují pořád dokola stejné chyby
  • se nepoučí z chyb
  • dělají chyby z roztržitosti
  • jsou zapomnětlivé

Honeysuckle (č. 16)

Pro děti, které:

  • si stýskají po domově
  • se jen s obtížemi odlučují od rodičů
  • smutní po něčem, co bylo

Mustard (č. 21)

Pro děti, které:

  • působí zničehonic vážně
  • jsou bez rozpoznatelného důvodu zarmoucené nebo smutné
  • nemají chuť si hrát

Olive (č. 23)

Pro děti, které:

  • jsou po zátěži vyčerpané
  • jsou vyhublé
  • chtějí mít jen svůj klid

White Chestnut (č. 35)

Pro děti, které:

  • si pořád dělají starosti,
  • stále na něco myslí
  • jsou zamyšlené
  • nemohou večer uklidnit své myšlenky
  • se v myšlenkách neustále zabývají jednou věcí

Wild Rose (č. 37)

Pro děti, které:

  • nemají radost ze života
  • jsou tiché a nezúčastněné
  • snadno rezignují
  • pro nic se nenadchnou

Vnitřně osamělé děti – mluvky, netrpělivci a samotáři

Heather (č. 14)

Pro děti, které:

  • chtějí být vždy středem pozornosti
  • nemají cit pro své okolí
  • se zajímají jen o své vlastní problémy
  • se snadno cítí opomíjené
  • neustavičně mluví (hlouposti)

Impatiens (č. 18)

Pro děti, které:

  • jsou roztěkané
  • jsou hyperaktivní
  • dělají chyby ze spěchu
  • jsou hektické
  • neumí čekat
  • jsou netrpělivé
  • reagují podrážděně, pokud ostatní okamžitě nesplní jejich požadavky

Water Violet (č. 34)

Pro děti, které:

  • k sobě nikoho nepustí
  • se straní
  • si myslí, že všechno zvládnou sami,
  • si vystačí sami

Přecitlivělé děti – na vliv jiných lidi i myšlenky

Agrimony (č. 1)

Pro děti, které:

  • schválně odvádí pozornost od učení
  • se za každou cenu vyhýbají hádkám
  • se neustále smějí
  • hrají třídního šaška
  • nechtějí  probírat své problémy
  • nejsou upřímní sami k sobě

Centaury (č. 4)

Pro děti, které:

  • jsou příliš dobromyslné
  • se nechají jinými dětmi využívat
  • se nechají jinými dětmi komandovat
  • nechávají svá přání stranou
  • se vždy podřizují

Holly (č. 15)

Pro děti, které:

  • jsou vzteklé, když všechno není podle nich
  • jsou žárlivé, např. na sourozence
  • jsou závistivé
  • se rychle rozruší/rozčílí
  • jsou zlomyslné
  • trucují
  • jsou agresivní

Walnut (č. 33)

Pro děti, které:

  • si musí zvyknout na novou situaci nebo na změny (např. škola)
  • začínají novu fázi života (např. jdou do školy, puberta)
  • se nechají ovlivnit nebo iritovat
  • jsou náhle nejisté
  • jsou v pubertě

Reptalové, perfekcionisti, nadšenci a malí diktátoři

Beech (č. 3)

Pro děti, které:

  • jsou nespokojené, pořád kňourají a reptají
  • jsou velmi vybíravé
  • působí přemoudřele

Chicory (č. 8)

Pro děti, které:

  • na vás lpí a vyžadují neustálou přítomnost matky
  • se neumí zaměstnat sami
  • chtějí být za vše chváleny
  • očekávají za své činy odměnu

Rock Water (č. 27)

Pro děti, které:

  • jsou přílišní perfekcionisti
  • kladou na sebe příliš velké požadavky a tím se dostávají pod tlakem
  • jsou přehnaně disciplinované
  • si toho spoustu odpustí
  • mírní přílišnou usilovnost a ctižádost

Vervain (č. 31)

Pro děti, které:

  • nechtějí do postele
  • chtějí ostatní něčím nadchnout, např. novou hrou
  • jsou fanatické
  • prosazují své představy v přesvědčení, že jedině ty jsou správné

Vine (č. 32)

Pro děti, které:

  • chtějí vší silou prosadit svou vůli
  • ukazují ostatním svou moc/sílu
  • ostatní kolem sebe komandují
  • jsou neposlušné
  • jsou v pubertě

Pečlivci, smutníci, stydlíni, ctižádostivci. Špatné svědomí, výčitkáři. Také děti zoufalé a skleslé.

Crab Apple (č. 10)

Pro děti, které:

  • se snadno něčeho štítí
  • si nechtějí ušpinit ruce
  • velmi dbají o svůj zevnějšek
  • jsou přehnaně pořádné
  • jsou nespokojené se svým vzhledem (např. akné)

Elm (č. 11)

Pro děti, které:

  • ztrácí odvahu před velkou výzvou
  • trpí přechodným strachem ze selhání
  • občas pochybují o svých schopnostech
  • si zoufají při těžkých domácích úkolech
  • jsou přetížené současnou situací

Larch (č. 19)

Pro děti, které:

  • jsou plaché, stydlivé
  • mají strach, že něco udělají špatně nebo si udělají ostudu
  • se srovnávají s ostatními
  • jsou sami se sebou nespokojeny
  • vidí jen své chyby

Dodává sebedůvěru, že děti zvládnou své školní povinnosti sami.

Oak (č. 22)

Pro děti, které:

  • se přetěžují, jenom aby neukázaly svou slabost
  • jsou přehnaně ctižádostivé
  • nechtějí žádnou pomoc
  • musejí vše za každou cenu dotáhnout do konce

Pine (č. 24)

Pro děti, které:

  • jsou nápadně svědomité
  • hrají obětního beránka
  • mají často špatné svědomí
  • nesnesou kritiku
  • mají strach z trestu

Star of Bethlehem (č. 29)

Pro děti, které:

  • potřebují útěchu
  • jsou v šoku
  • nezpracovaly stresující zážitek
  • jsou traumatizované

Sweet Chestnut (č. 30)

Pro děti, které:

  • jsou naprosto zoufalé
  • v určité situaci už nevědí jak dál
  • jsou nápadně klidné a uvnitř smutné
  • projevují své zoufalství agresivitou
  • pláčou a ze strachu nechtějí jít do školy

Willow (č. 38)

Pro děti, které:

  • se cítí znevýhodněné nebo že se s nimi jedná nespravedlivě
  • se litují
  •  se cítí jako oběti
  • ostatním často něco vyčítají
  • činí ostatní zodpovědné za jejich situaci