Děti mají daleko těsnější vztah se svou intuicí a svou duší než dospělí. Nevytvořili si ještě spousty mentálních překážek, které trápí nás dospělé. Na energii z rostlin reagují velmi rychle.
Květové esence jim pomohou:
- v situacích, kdy potřebují duševní podporu, např. strach z prvního dne ve škole, hádky s kamarádem,
- v situacích, které je očividně už déle trápí, např. rozchod rodičů, potíže s učitelem, ztráta někoho milovaného, stesk po domově,
- když jsou nemocné, ať už krátce nebo dlouhodobě a to jako duševní podpora.
Strašpytlíci a náladníci
Aspen (č. 2)
Pro děti, které:
- mají nevysvětlitelné strachy
- nechtějí spát ve tmě
- jsou velmi citlivé
- jsou přecitlivělé na nálady ostatních
Cherry Plum (č. 6)
Pro děti, které:
- neobvykle vybuchují
- zadržují své pocity
- neumějí ovládat své pocity
- trvale pořvávají
- mají prudké změny nálad (i v pubertě)
Mimulus (č. 20)
Pro děti, které:
- mají konkrétní strach z něčeho
- mají strach z vlastního selhání
- mají zábrany
- rychle zčervenají
Red Chestnut (č. 25)
Pro děti, které:
- si dělají příliš velké starosti o druhé
- mají strach o svou rodinu
- jsou velmi závislé na rodičích
- neumí se zapojit do kolektivu vrstevníků
- jsou příliš soucitné
Pomáhá uvolnit pevné pouto na domov při přechodu do školního prostředí.
Rock Rose (č. 26)
Pro děti, které:
- mají noční můry
- trpí návaly paniky
- ze strachu nahlas křičí nebo hořce pláčou
- jsou hysterické, jakmile se dostanou do stresu
Nejisté děti
Cerato (č. 5)
Pro děti, které:
- nemají vlastní názor
- se neustále na něco ptají
- následují většinu
- se drží trendů
- zpochybňují své odpovědi
- si nejsou jisté svým úsudkem
Gentian (č. 12)
Pro děti, které:
- mají pesimistický postoj
- nezvládají neúspěch
- snadno ztrácí odvahu
- myslí na nejhorší
- rychle se vzdávají – nemají výdrž
Gorse (č. 13)
Pro děti, které:
- věří, že jim nikdo nemůže pomoci
- jsou plny beznaděje
- nedělají nic pro to, aby zlepšily svou situaci
Hornbeam (č. 17)
Pro děti, které:
- neumí začít s domácími úkoly
- se neumí vzpamatovat
- jsou ráno mrzuté a nechce se jim vstávat
- chtějí dělat jenom to co je baví
- nemají motivaci
Scleranthus (č. 28)
Pro děti, které:
- jsou roztěkané
- se neumí rozhodnout mezi několika možnostmi
- jsou nespolehlivé
- labilní, přeskakují z jednoho tématu k druhému
Wild Oat (č. 36)
Pro děti, které:
- začínají pořád něco nového a rychle je přestává bavit to, co dělají
- nevědí co se sebou
- nevědí co chtějí
- jsou nespokojené, frustrované
- nemají cíl, marně hledají životní směr
Snílci, nesoustředivci, zamyšlenci. Děti, kterým chybí domov nebo chtějí mít svůj klid.
Clematis (č. 9)
Pro děti, které:
- ve škole spí
- žijí ve světě snů
- jsou často duchem nepřítomny
- jsou nepozorné
Chestnut Bud (č. 7)
Pro děti, které:
- vzdorují při učení
- mají potíže se soustředěním
- opakují pořád dokola stejné chyby
- se nepoučí z chyb
- dělají chyby z roztržitosti
- jsou zapomnětlivé
Honeysuckle (č. 16)
Pro děti, které:
- si stýskají po domově
- se jen s obtížemi odlučují od rodičů
- smutní po něčem, co bylo
Mustard (č. 21)
Pro děti, které:
- působí zničehonic vážně
- jsou bez rozpoznatelného důvodu zarmoucené nebo smutné
- nemají chuť si hrát
Olive (č. 23)
Pro děti, které:
- jsou po zátěži vyčerpané
- jsou vyhublé
- chtějí mít jen svůj klid
White Chestnut (č. 35)
Pro děti, které:
- si pořád dělají starosti,
- stále na něco myslí
- jsou zamyšlené
- nemohou večer uklidnit své myšlenky
- se v myšlenkách neustále zabývají jednou věcí
Wild Rose (č. 37)
Pro děti, které:
- nemají radost ze života
- jsou tiché a nezúčastněné
- snadno rezignují
- pro nic se nenadchnou
Vnitřně osamělé děti – mluvky, netrpělivci a samotáři
Heather (č. 14)
Pro děti, které:
- chtějí být vždy středem pozornosti
- nemají cit pro své okolí
- se zajímají jen o své vlastní problémy
- se snadno cítí opomíjené
- neustavičně mluví (hlouposti)
Impatiens (č. 18)
Pro děti, které:
- jsou roztěkané
- jsou hyperaktivní
- dělají chyby ze spěchu
- jsou hektické
- neumí čekat
- jsou netrpělivé
- reagují podrážděně, pokud ostatní okamžitě nesplní jejich požadavky
Water Violet (č. 34)
Pro děti, které:
- k sobě nikoho nepustí
- se straní
- si myslí, že všechno zvládnou sami,
- si vystačí sami
Přecitlivělé děti – na vliv jiných lidi i myšlenky
Agrimony (č. 1)
Pro děti, které:
- schválně odvádí pozornost od učení
- se za každou cenu vyhýbají hádkám
- se neustále smějí
- hrají třídního šaška
- nechtějí probírat své problémy
- nejsou upřímní sami k sobě
Centaury (č. 4)
Pro děti, které:
- jsou příliš dobromyslné
- se nechají jinými dětmi využívat
- se nechají jinými dětmi komandovat
- nechávají svá přání stranou
- se vždy podřizují
Holly (č. 15)
Pro děti, které:
- jsou vzteklé, když všechno není podle nich
- jsou žárlivé, např. na sourozence
- jsou závistivé
- se rychle rozruší/rozčílí
- jsou zlomyslné
- trucují
- jsou agresivní
Walnut (č. 33)
Pro děti, které:
- si musí zvyknout na novou situaci nebo na změny (např. škola)
- začínají novu fázi života (např. jdou do školy, puberta)
- se nechají ovlivnit nebo iritovat
- jsou náhle nejisté
- jsou v pubertě
Reptalové, perfekcionisti, nadšenci a malí diktátoři
Beech (č. 3)
Pro děti, které:
- jsou nespokojené, pořád kňourají a reptají
- jsou velmi vybíravé
- působí přemoudřele
Chicory (č. 8)
Pro děti, které:
- na vás lpí a vyžadují neustálou přítomnost matky
- se neumí zaměstnat sami
- chtějí být za vše chváleny
- očekávají za své činy odměnu
Rock Water (č. 27)
Pro děti, které:
- jsou přílišní perfekcionisti
- kladou na sebe příliš velké požadavky a tím se dostávají pod tlakem
- jsou přehnaně disciplinované
- si toho spoustu odpustí
- mírní přílišnou usilovnost a ctižádost
Vervain (č. 31)
Pro děti, které:
- nechtějí do postele
- chtějí ostatní něčím nadchnout, např. novou hrou
- jsou fanatické
- prosazují své představy v přesvědčení, že jedině ty jsou správné
Vine (č. 32)
Pro děti, které:
- chtějí vší silou prosadit svou vůli
- ukazují ostatním svou moc/sílu
- ostatní kolem sebe komandují
- jsou neposlušné
- jsou v pubertě
Pečlivci, smutníci, stydlíni, ctižádostivci. Špatné svědomí, výčitkáři. Také děti zoufalé a skleslé.
Crab Apple (č. 10)
Pro děti, které:
- se snadno něčeho štítí
- si nechtějí ušpinit ruce
- velmi dbají o svůj zevnějšek
- jsou přehnaně pořádné
- jsou nespokojené se svým vzhledem (např. akné)
Elm (č. 11)
Pro děti, které:
- ztrácí odvahu před velkou výzvou
- trpí přechodným strachem ze selhání
- občas pochybují o svých schopnostech
- si zoufají při těžkých domácích úkolech
- jsou přetížené současnou situací
Larch (č. 19)
Pro děti, které:
- jsou plaché, stydlivé
- mají strach, že něco udělají špatně nebo si udělají ostudu
- se srovnávají s ostatními
- jsou sami se sebou nespokojeny
- vidí jen své chyby
Dodává sebedůvěru, že děti zvládnou své školní povinnosti sami.
Oak (č. 22)
Pro děti, které:
- se přetěžují, jenom aby neukázaly svou slabost
- jsou přehnaně ctižádostivé
- nechtějí žádnou pomoc
- musejí vše za každou cenu dotáhnout do konce
Pine (č. 24)
Pro děti, které:
- jsou nápadně svědomité
- hrají obětního beránka
- mají často špatné svědomí
- nesnesou kritiku
- mají strach z trestu
Star of Bethlehem (č. 29)
Pro děti, které:
- potřebují útěchu
- jsou v šoku
- nezpracovaly stresující zážitek
- jsou traumatizované
Sweet Chestnut (č. 30)
Pro děti, které:
- jsou naprosto zoufalé
- v určité situaci už nevědí jak dál
- jsou nápadně klidné a uvnitř smutné
- projevují své zoufalství agresivitou
- pláčou a ze strachu nechtějí jít do školy
Willow (č. 38)
Pro děti, které:
- se cítí znevýhodněné nebo že se s nimi jedná nespravedlivě
- se litují
- se cítí jako oběti
- ostatním často něco vyčítají
- činí ostatní zodpovědné za jejich situaci